Bron

28-12-2013 00:00

 

 

 

 

Ik werd telefonisch benaderd door een vrouw die me wilde laten kennismaken met een boek. Het Kennis Boek. Het ultieme Boek aller Boeken, doorgegeven door een Goddelijk Kanaal in Turkije. Uitsluitend verkrijgbaar via een niet commercieel traject, bedoeld om gezamenlijk te lezen, te bestuderen, over te schrijven en verder te delen. De inhoud? De Grote Transformatie van deze tijd en hoe we zuivere mensen kunnen worden. Nieuwsgierig als ik ben, heb ik de introductiehoofdstukken aangevraagd en gelezen en overgeschreven. En het weer weggelegd. Het voelt niet goed en ik vertrouw de bron niet, waarop mijn lief zegt: wanneer laat je anderen je eigen bron niet lezen? Wanneer deel je nu eindelijk eens wat je zelf iedere ochtend schrijft. Ik voel me hierover nogal onzeker. Deze ochtendschrijfsels schrijf ik puur voor mezelf. Het is telkens een dialoog tussen mijn vragen en de antwoorden die me dan worden gegeven. Maar vooruit, waarom niet? Uiteindelijk gaat het erom om je eigen Bron te vertrouwen, waar deze ook vandaan moge komen. Ik wil graag mijn opdracht leven, me deze herinneren en doorgeven, maar ik hoor deze graag zelf, persoonlijk, zonder tussenkomst van wie dan ook.

“Het gaat niet meer om Mijn Wil, het gaat om Jouw Wil. In deze veranderende Nieuwe Tijd lijkt het misschien dat je teruggezet wordt in je ambities en je verlangens, maar het is nu de tijd om je eigen Stem te volgen. Los van wat Mijn Stem zou zijn, want Mijn Stem wordt steeds meer Jouw Stem. Dat is het proces wat nu gaande is, het proces van het aarden van de goddelijkheid in ieder mens.

Geef je eigen goddelijkheid vorm. In de kleine dingen, die jij klein noemt, maar impact hebben op veel meer lagen dan die je je nu bewust bent. Je wordt geopend, je opent jezelf steeds meer en naarmate je opent en zuiverder wordt, zal het je ook duidelijk worden. Begin, nee ga door, met het kleine. Ik heb je al vaak gezegd: begin bij jezelf, in je eigen omgeving. Het hoeft niet groot, het is al groot. Het grote zit in het kleine. Houd oog voor wat er in jezelf en om je heen gebeurt. In een warme hand ter ondersteuning, in een kopje thee samen en wat aandacht. In het zonder oordeel ieder mens tegemoet treden. Dan gebeuren de wonderen, dan zal er voor je gezorgd worden, dan worden je zorgen je ontnomen. Spreek en deel, zoek elkaar op. Samen met anderen ben je vrij. Je hoeft niet alles alleen op te lossen, maar je dient verantwoordelijkheid te nemen voor je eigen Ziel.

Straal en deel, laat je niet meeslepen door de egoverhalen van anderen en leer vooral onderscheiden wat waar is en wat niet. Onderscheid wat ego-gedreven is en wat is ontstaan uit Eenheid. Je hoeft je niet af te vragen wie je bent, je hoeft alleen maar te accepteren dat je er bent en dat je goed bent. Ook al merk je minder dat we voor je aanwezig zijn, we zien wat je doet en denkt en we steunen je. Alleen op een andere manier als die je kende. Meer op de achtergrond, meer in de grote lijnen, want je persoonlijke stuk wordt steeds minder belangrijk. Dat is wat je nu ervaart en wat je onzeker maakt. Je bent heel langzaam aan het groeien naar een meer multi-dimensionaal bewustzijn waarbij je persoon minder belangrijk wordt. Het is ook in ons aller belang dat je dat persoonlijk leed en functioneren achter je laat. Wij nemen veel van het regelwerk achter de schermen van je over. Hoe meer je kiest voor het multi-dimensionale werk, hoe meer wij het persoonlijke stuk waar je je soms zorgen over maakt, kunnen overnemen. Je raakt steeds meer in dienst van het Grotere, het Ongeziene. De lange en onzichtbare verbindingen van het grote web. Het lijkt voor jou misschien net omgekeerd omdat je de spirituele ervaringen mist uit het verleden. Maar juist door in het hier en nu, in het hele dichtbij, je hart te volgen word je steeds schoner en word je steeds meer bereikbaar voor inzichten in het grotere doel. Dat waar je je hele leven al naar op zoek bent.

Het loslaten, het ultieme loslaten van gedachten, van oplossingen, van de redenaties in je hoofd, van je oordelen en meningen, brengen je met beide voeten in de aarde. Terug bij de energie van de Moeder, die ontvangt, zie zorgt, die nieuwe dingen baart. Samen met anderen, samen met de dimensies die jij in je bewustzijn kunt aanvaarden en verwerken. Het is de Grote Tijd van Verandering. Je zult deze steeds meer en intenser gaan beleven. Ben voorbereid op de Ommekeer. Deze is reeds begonnen, maar er komt een moment dat het kantelpunt is bereikt. Blijf dan in het Midden dat je nu zo aan het ontdekken bent. Dat aardse middelpunt zal de as zijn waarom alles draait. De solide basis die door je bewustzijn en vertrouwen onwrikbaar blijft en waarom de Nieuwe Aarde zich zal vormen. Vertrouw en blijf luisteren”.